Joy frisdrank

Joy frisdrank is een vrolijke vruchtenlimonade die draait om blijdschap, plezier en samen genieten. De naam zegt het al, en met de slogan “Spread the Joy!” wil het merk dat ook echt uitstralen. Joy komt in vier smaken: cassis, citroen, framboos en sinaasappel.

Opdracht concept bedenken, huisstijl realiseren (naam, logo, visitekaartje, fles etiket, website prototype, sociale media campagne, 2 posters, baliedisplay)
Extra zelf een fotoshoot gehouden
Opdrachtgever Mediacollege Amsterdam
Wanneer mei 2023
Programma’s Adobe Illustrator, Adobe Photoshop, Adobe XD

Alle smaken joy frisdrank

Voor Joy frisdrank merk heb ik een huisstijl en concept ontwikkelt. Van de naam en het logo tot een website prototype, social media campagne, posters, baliedisplay en een flesetiket. Ook organiseerde ik zelf een fotoshoot om het merkgevoel nog sterker neer te zetten.

Mijn doel was om iets opvallends te maken, dat meteen aandacht trekt. Daarom koos ik bewust voor beelden van overdreven lachende mensen, net dat tikkeltje ongemakkelijk waardoor je blijft kijken. In combinatie met een kleurrijk design en een knipoog naar Pride Amsterdam en gay clubs in de stad, ontstaat een frisdrank met karakter. 

Tijdens Pride krijgen mensen een flesje Joy frisdrank met een van de vier smaken. Het idee is dat ze het proeven en verrast raken. Daarna is het drankje landelijk verkrijgbaar.

De doelgroep bestaat uit jongeren van 18 tot 25 jaar, die houden van expressieve merken en sterke visuals. Joy valt op tussen andere frisdranken in het schap door de felle kleuren en het opvallende ontwerp. 

Het speelt in op de behoefte aan sociale verbinding en plezier, precies waar het merk voor staat.