De Kwekerij

De Kwekerij is een bloeiplek voor studenten en young professionals (18–35 jaar) die nieuwsgierig zijn naar meer dan alleen werk en studie. Tijdens zogeheten ‘bloeiklassen’ stellen ze grote vragen over het leven, ontwikkeling en zingeving.

Opdracht re-branding, content creatie
Extra content filmen en video-editing
Opdrachtgever De Kwekerij
Wanneer april 2023 tot heden
Programma’s Adobe Illustrator, Adobe Photoshop, Figma, Premiere pro, After Effects, WordPress

Sinds april 2023 werk ik als vaste content creator voor De Kwekerij. Mijn opdracht begon met een volledige rebranding van hun visuele identiteit. De illustraties en kleuren hadden een frisse update nodig om beter aan te sluiten bij de doelgroep van jongvolwassenen.

Ik ontwierp een nieuwe huisstijl en paste die toe op hun website, social content en drukwerk. Daarnaast maak ik een doorlopende contentplanning, monitor ik de statistieken en plaats ik alle posts op Instagram. Ook film en edit ik regelmatig extra content om het verhaal van De Kwekerij nog beter zichtbaar te maken.

De oude stijl oogde wat kinderlijk en miste urgentie. Met de nieuwe visuele lijn proberen we direct de aandacht te trekken, zonder de zachte, open toon van De Kwekerij te verliezen.