Veilig vooruit met Coeliakie

Voor mijn afstuderen aan de HKU ontwikkelde ik een visuele bewustwordingscampagne over coeliakie, gericht op de horeca. Coeliakie is geen dieettrend, maar een serieuze auto-immuunziekte waarbij zelfs een kruimel gluten al schade kan aanrichten. Zelf kreeg ik op mijn derde de diagnose coeliakie, dus ik weet hoe kwetsbaar het voelt om uit eten te gaan en je veiligheid toe te vertrouwen aan een keuken die je niet kent.

Opdracht: Visuele bewustwordingscampagne over coeliakie
Opdrachtgever: HKU Digitale Media
Periode: Januari tot juli 2025

Logo veilig vooruit bewustwordingscampagne coeliakie horeca

Met dit project wil ik horeca­professionals bewust maken van de impact van coeliakie en laten zien hoeveel verschil zij zelf kunnen maken.

De campagne bestaat uit vier onderdelen:

  • De video is persoonlijk en legt op emotioneel niveau uit wat coeliakie betekent in het dagelijks leven.

  • De website is informatief en biedt heldere uitleg over wat coeliakie precies is, waar je als horeca mee te maken krijgt, en wat je concreet kunt doen.

  • De infosheet is activerend en bedoeld als praktisch hulpmiddel in de keuken of bediening.

  • De poster trekt de aandacht en verwijst door voor meer infomatie naar glutenvrij.nl

 

De campagne is opgebouwd in drie lagen: persoonlijk, informerend en activerend. Alles is visueel, toegankelijk en gebaseerd op echte ervaringen.

Klik hieronder om de website te bekijken:

Mocht je de infosheet of poster wat beter willen bekijken, download hem dan hier: