Albert Heijn Lindeman is een franchise filiaal van de familie Lindeman. Ik mocht voor hun een campagne bedenken om meer medewerkers te werven in hun gloednieuwe winkel in Weespersluis.
Opdracht concept voor campagne, meta advertentie Opdrachtgever Familie Lindeman Wanneer oktober 2024 Programma’s Figma, Adobe Photoshop en Meta.
Mijn doel was om een reeks advertenties voor de sociale media van Albert Heijn Lindeman te ontwikkelen. Dit via Meta, dat gericht is op zowel Facebook als Instagram. De campagne bestond uit posts en stories, afgestemd op het werven van nieuwe medewerkers.
Tijdens de looptijd volgde ik nauwkeurig welke advertenties het beste presteerden en paste ik het budget daarop aan. Meta hanteert strikte regels voor het promoten van vacatures met woorden als ‘werken’, ‘medewerker’ en ‘vacature’ zijn bijvoorbeeld niet toegestaan.
Dit vroeg om een creatieve aanpak waarbij ik binnen de richtlijnen bleef, maar toch duidelijk kon communiceren. Tegelijkertijd zorgde ik ervoor dat de tone of voice en visuele stijl aansloten op de huisstijl van Albert Heijn.